Aktuellt

3 dagar på Siarö

Tack alla goa barn och föräldrar för en kanon fin Kristihimmelfärdshelg. Vädergudarna var med oss och alla andra gudar. Även om cancern fanns där. Så var glädjen och skratten på topp. Tre dagar och två nätter med dessa underbara familjer som bara njöt av tillvaron och den härliga naturen. Bättre kunde det inte ha blivit; Vi åt gott och sov gott. Emma vår eldsjäl ordna lekar och pyssel åt barnen. Vi tog en tur med båten med fart. Och tog en guidad tur i fortet. Att leva i stunden och nuet var det vi gjorde denna helg. Kram alla och alla kämpar.

Tack alla som gjorde denna helg möjligt! Tack!

Bland tomtar och troll

Vilken dag! Vilken kväll!

Först gick vi till Royal Bio i Norrtälje och titta på filmen Trolls. Vi hade hela biografen för oss själva. För er som kanske inte vet så är det många cancerdrabbade barn som inte kan gå på bio pga infektionsrisk. Därför abonnerar vi bion så alla kan vara med. Skratten ek i salen och små fötter i takt till musiken. Så bra!!

Sen tog vi oss till Restaurang Köket. Där stod ett glatt gäng och vänta på oss med ett härlig varmt mottagande. Ett vackert långbord var dukat för oss och en stor julbuffé med massa goa rätter. Vi åt o åt o åt tills vi inte orka mer och det var så gott.

Vår lilla eldsjäl Emma dukade fram innan maten den omtyckta pysselbordet med en massa roliga julpyssel. Mysigt o se när alla barnen sitter samlade, små pratar och gör lite ditt o datt.

Vad mer säga än att vi hade en super super trevlig dag och kväll!

Tack Royal Bio för attvi fick ännu en gång komma till er!

Tack Restaurang Köket för att ni finns. Ni gjorde kvällen till något stort för barnen.

En helg med barnen från barnsjukhuset

Äntligen kom helgen som vi har längtat efter! Äntligen får vi träffas igen och denna gång blev det Lidö och Arholma i 2 nätter. Tack vare Roslagens Sparbanks stiftelse så fick vi möjlighet att busa och leka och umgås fler dagar än tidigare åren.

Vi börja med en härlig middag tillsammans på Lidö värdshus och sen hyste alla in sig i sina egna rum på vandrahemmet. Vissa satt i sina rum och läste medans vissa sprang ut och kicka boll. En liten vandring till kossorna blev det också. I allrummet satt vuxna och barn och små prata om ditt o datt. Några har inte träffats på länge och hade mycket att prata om. Vissa tog det som en avkoppling.

Senare på kvällen samlade Plexus ihop alla barnen för att dela ut Gladiator bilder som var signerade och samtidigt berätta lite om varje gladiator. Alla hade de något att berätta.

Dag två börjar med en god frukost på värdshuset där Olle och Hugo pysslar om oss så vi kände oss välkomna. Sen bar det  iväg till Arholma med taxibåt. Där väntades flera äventyr. Som linbana över trädtopparna, cykling runt ön till lanthandeln för att köpa glass och sen ner i spännande fortet.

När dagen började ta sitt slut på Arholma kom Enskärs taxibåt och hämta upp oss för att köra oss till Lidö igen. En underbar middag stod uppdukat med lax, köttgryta, sallad och potatis i stora lass. Och på toppen av allt, en efterrätt med 3 fina utsökta tårtor som snabbt försvann i våra munnar.

Efter middagen var dom flesta vuxna trötta efter dagens bravader men barnen hade energi för lite lek på gården utanför vandrahemmet.

Sen kom dagen då alla krama om och sa “hej då vi ses snart igen”

Tack alla som gjorde detta möjligt och tack Hugo och Olle och tack Bagarbröderna.

Ps… Som sagt vi ses snart igen!

Bio och god mat

En härlig återkommande afton blev det  tillsammans med barnen, syskonen och föräldrarna från Astrid Lindgrens sjukhus. Vi börja med att se en underbar film som heter ” Insidan ut “. Ni vet vad man längtar efter när man får gå på bio- jo popcorn mums! Därefter tog vi oss till mysiga paret Hillevi och Mike på Pensionat Granparken och åt en suverän god jultallrik. Mycket skratt blev det och trevligt att få träffa alla igen.

Tack Royal Bio Norrtälje för er vänlighet och stöd

O Tack Hillevi och Mike på Pensionat Granparken för er gästvänlighet och stöd till oss

Stipendium

Vi är så glada och stolta och glada igen!!!! Nu har vi möjlighet att förverkliga flera härliga äventyr uti vår fina skärgård b.l.a och inte minst alla barn och familjer från Astrid Lindgrens sjukhus mfl. Jiiiipppii!

Tack Roslagens Sparbanks Stiftelse Tack!

En dag på Flygfyren

Vi fick ett samtal från Cissi på Flygfyren som fråga oss om vi ville hälsa på och ha kul med barnen. Javisst det gör vi gärna, sa vi!!

Så det blev en dag där Plexus vänner fick vara med i Rosa bandets anda. Det tackar vi hjärtligt för. Många spikar i stubben och många fina priser delades ut till både små och stora. Kul hade vi!!

Tack Flygfyren!

Seniorresa till Siarö

En del av ditt hjärta är alltid 20 år.

Så kom vi iväg 2 sep 2015 med Seniorer och miniorer till Siaröfortet. Med Fridströmbuss från Bergshamra till Östanå som därifrån tog vi oss över med båt till Siarö. En utflykt med god mat äventyr och sång. Emma och Linna underhöll bla med sång och servering. Sen blev det en spännande tur i fortet. Härligt att se så många skratta! När vi väl kom tillbaka till Östanå stod Fridströmbuss och vänta på oss för att köra oss hem.

Tack Fridströmbuss för er hjälp och att ni finns!

Tack ni som gjorde denna resa möjlig med era birdrag!

Tack Vera – Siarö för din hjälp och stöd!

Kräftskiva

Så kul! Nu ordnade vi en kräftskiva med sång och hålligång. Den här gången med äldreboende i Bergshamra. Trubaduren Anders kom och sjöng några goa låtar som alla kunde hänga med. Härligt och se så mycke glädje och nya vänner.

De äldre ska vi Ära och de yngre ska vi Lära.

Tack för bidraget som gjorde detta möjligt!

Potatisodling

Dag 21-22 maj 2015. Så tog vi oss ut till Lidö Värdshus med barn och föräldrar från Astrid Lindgrens sjukhus. Äntligen fick vi träffas igen och två dagar fick vi också. Grilla busa klättra i träd och kor hästar höns mm. Vi odla potatis på gammalt vis med gamla verktyg. Det tyckte barnen var jätte roligt! Alla var på topp…. O cancer kändes långt bort….

Tack alla underbara som gjorde detta möjligt. Tack!

Afton med Plexus vänner

Vi fick en stark längtan efter barnen och föräldrarna från Astrid Lindgrens sjukhus så vi tänkte varför inte en mysig bio stund och god mat därefter. Det blev en spännande Disney film för alla ” Kapten sabeltand” och en underbar god julbord på Havspiren i Norrtälje. Vilken toppen dag det blev den 29 november! Detta betyder så mycket för oss.